niedziela, 27 kwietnia 2014

FIOLETOWY OGONIASTY

Przedstawiam mój drugi ogoniasty sweterek. Pierwszy jest TUTAJ .Oba powstawały w ramach KAL-u ogłoszonego na blogu WYDZIERGANE u Kasi. Jak jeszcze ktoś się zastanawia nad wydzierganiem takiego dla siebie to polecam. Opis Kasi nie sprawi kłopotu nawet początkującym dziewiarkom.

Na mój fioletowy sweterek zużyłam 31 dag cudownego lnu kupionego w Włóczkach Warmii: http://wloczkiwarmii.pl/9-lenka. Lenka jest cudowna, bardzo dobrze się z niej robi na bambusowych drutkach. Kolory oszałamiające. Pierwsze zdjęcie oddaje ten kolor-fioletowy granat albo granatowy fiolet.

 Robiłam według wskazówek Kasi, nabierając na przody po 70 oczek, na tył 38 a na rękawy po 10 oczek. Pachy mają głębokość ok. 21 cm. Rękawy robiłam prosto od raglanowej pachy w dół miałam 77 oczek. Robiłam je na okrągło dwa na raz metodą magic loop.

Na dole i na manszetach zrobiłam ażurkowy wzorek, jak ktoś się zainteresuje to chętnie się podzielę.
Zrobiony sweterek, zgodnie z radami Kasi wyprasowałam pod parą zamiast blokować i efekt jest znakomity, do tego szybki. Poniżej zdjęcia sprzed prasowania co od razu widać:
Wzór: z bloga Kasi : http://fiubzdziuu.blogspot.com/
Włóczka : Lenka 31 dag-6 motków( 250m w 50g) i 1 dag z siódmego
Druty: bambusowe nr 3



26 komentarzy:

  1. Gabrysiu, oba Ogonaiste są piękne! Koniecznie zajrzyj do mnie na bloga, bo napisałam już notkę i rozlosowałam naszyjnik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bardzo Ci dziękuję za piękny naszyjnik,który będzie mi pasował do turkusika no i dziękuję za wspaniałe wspólne dzierganie.Pozdrawiam druciarsko

      Usuń
  2. Gabrysiu, wspaniały start blogowy - oba ogoniaste cudne. Zazdroszczę zwłaszcza tego fioletowego i nabieram chęci, aby wreszcie sobie taki zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, tyle się napodziwiałam sweterków i robótek na innych blogach, a KAL u Kasi zmobilizował do startu. Lniany sweterek koniecznie zrób bo to cudowna wełna, a masz na pewno w swoich zbiorach odpowiedni kolor!

      Usuń
  3. Cudo, dla mnie najładniejszy ze wszystkich,a wzorek dodaje uroku. Fajnie by było gdybyś mogła podzielić się wzorkiem...z góry dziękuję.Pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że Ci się podoba, mnie też zaintrygował.Oczywiście bardzo chętnie się podzielę. Muszę go tylko rozpisać w krateczkach i wkrótce go umieszczę na blogu.Dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  4. Gabrysiu cudowny sweterek i gratuluję wygranej u Kasi !
    Pozdrawiam - Jola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój Jolu też cudowny! Podziwiałam.Dobrze,że to było losowanie bo Kasia musiałaby wiele naszyjników rozdać.Pozdrawiam druciarsko

      Usuń
  5. Gratuluję wygranej. Sweterki piękne. Też na początku dziergałam dwa ogoniaste, ale tak jakoś wyszło, że przetrwał tylko jeden ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zawsze możesz dokęcić drugiego. Ogoniaste mają to do siebie,że każdy jest inny. Można coś zakorakikować, szydełkiem albo ażurkiem wykończyć.dziękuję za gratulacje.

      Usuń
  6. I ja Gratuluję .
    Sweterek śliczny zaskoczona jestem że to z Lenki ten piękny sweterek, ale miło zaskoczona bo już od jakiegoś czasu ostrzę ząbki na Lenkę.
    I w końcu się skuszę .
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenka jest na prawdę cudowna.Kupiłam ją rok temu i się doczekała na swoją kolej. Mam jeszcze szmaragdową i szaro-niebieską bo w Włóczkach Warmii mają tyle kolorów,że nic tylko wybierać, a ja mamiaczką jestem i dużo dziergam. Skuś się nie pożałujesz. Miałam jej 35 dag a 31 dag wystarczyło na duży sweter i moje długaśna ręce.Przyjmuję zaproszenie i dziękuję za gratulacje.Będziemy się inspirować.Pozdrawiam

      Usuń
  7. Cieszę się , że zaczęłaś pisać bloga, szkoda żeby Twoich dzieł nikt nie podziwiał:) Serdecznie gratuluję wygranej i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiolu, miło mi,że tak sądzisz i fajnie,że mnie odwiedziłaś.Bardzo podoba mi się Twój ogoniasty. Też myślałam o kolorowym ale to wplątywanie nitek mnie dobija. Już dawno myślałam o blogu bo Was podziwiam i podglądam wszystkie druciarki, ale na prawdę dużo dziergam i wolę drutkować gdy już jest wojna chwila.Pozdrawiam druciarsko. Dziękuję za gratulacje!

      Usuń
    2. Gabrysiu proponuję Ci umieścić na blogu listę obserwatorów, miałybyśmy Cię w czytniku i łatwiej byłoby do Ciebie trafić:-) ja chętnie popodziwiałabym wcześniejsze Twoje prace, podejrzewam , że masz co pokazywać :) pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Wiolu, a ja nie wiem jak to zrobić. Sprubuję się dowiedzieć.Oj mam co pokazywać,aż szafa trzeszczy a ja ogromnie lubię robić! Dziękuję za sugestię.Pozdrawiam

      Usuń
  8. Normalnie podziwiam - dwa Ogoniaste !! Gratuluję wygranej i trzymam kciuki za blogowanie. Pozdrawiam serdecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Mam nadzieję,że nie braknie mi zapału do blogowania bo o drutkowanie jestem spokojna.Podoba mi się Twoja wersja kołowego sweterka, to bardzo fajne wdzianko,też sobie ukręciłam dwa kolorowe ale nie wiem czy wypada się chwalić sweterkami"do tyłu". Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Czemu nie - jeśli masz wcześniejsze udziergi to nic tylko obfocić i pokazywać ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się chyba pochwalę, bo ja na prawdę dużo robię.

      Usuń
  10. Gratuluję wygranej! Oba ogoniaste cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.Fajnie się,że się podobają a najważniejsze,że są noszalne.Pozdrawiam druciarsko

      Usuń
  11. Gratuluje wygranej! misterne są Twoje ogoniaste... lekkie jak mgiełka, zwiewne.. po prostu przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pochwała z ust Mistrzyni cieszy szczególnie, bardzo dziękuję. Piękne zdjęcia umieściłaś, a to jezioro w tle-cudowne. Uwielbiam takie mgiełkowe sweterki są bardzo funkcjonalne.Twój ogoniasty też mi się bardzo podoba. Kapitalnie wyszły te rombiki na plecach.Pozdrawiam drutkowo

    OdpowiedzUsuń
  13. Gabrysiu, jestem zachwycona Twoim ogoniastym. Mało, że kolor śliczny, to jeszcze wykonanie mistrzowskie. Gratuluję. Będę z ciekawością do Ciebie zaglądać i podziwiać kolejne cudeńka. Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marto za Twoje miłe słowa. Miło mi, że odwiedziłaś mojego bloga, ja też do Ciebie zaglądam. Będziemy się inspirować jak to pasjonatki.Pozdrawiam

      Usuń