piątek, 22 stycznia 2016

TĘCZOWY PUCH

Gdy tylko zobaczyłam ten sweterek u Makunki to wiedziałam, że muszę taki mieć. Zachwycił też Gosię i pierwszy tęczowy zrobiłam dla niej. Jola też zrobiła już swoją wersję i chwali się nią na swoim blogu Bajkowe Koronki. W pełni podzielamy też zachwyt moherem Fantastico od Mondiala i fioletem Pana Zitrona. W Fantasticu zaskoczyła mnie dwudekowość motków.
Sweterek jest mocno prześwitujący i wymaga włożenia pod spód koszulki. Jest przy tym bardzo ciepły i bardzo elegancki. Do tego prawie nic nie waży, bo zaledwie 8 dag, a nie jest mały.



Zgodnie z sugestą Makunki robiłam od dołu, w okrążeniach. Po dwóch moteczkach i w odpowiedniej chwili, tak pod biustem, przeszłam na fioletowy moherek od pana Zitrona


Zaczęłam fioletowym moherkiem, ściągaczem 3:1


Poniższe zdjęcie najlepiej oddaje cudowny kolor tej fantastycznej włóczki. Tyle zrobiłam z jednego dwudekowego motka:



Tutaj już w całości na mojej Wisławie.



Wokół dekoltu wykończyłam jerseyem prawym.



Rękawy robione z główką, od góry. Nabrałam oczka wokół podkrojonych otworów na pachy.

Jola z bloga Bajkowe Koronki wystąpiła w roli modelki we wnętrzach naszej biblioteki

 Równocześnie Jola zaprezentowała też swój nowy sweterek, który można podziwiać na blogu
 Bajkowe Koronki. Już wiele razy się przekonałyśmy jak fajnie razem robić jakiś projekt. Wymiana doświadczeń, ilość oczek, grubość drutów, brakujące moteczki....
RAZEM TO WSZYSTKO BARDZIEJ SMAKUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I jeszcze raz moja wersja, teraz widok z tyłu:


A teraz najważniejsze: Zadowolona Gosia:



Szczegóły techniczne:

WzórModel Makunki  i kombinacje własne

Włoczka: 4 dag (2 motki po 2 dag) melanżowej Fantastico Multi Kid Mohair Mondial nr 907
(80% Super Kid Mohair, 20% Polyammide Polyamid)
i 6 dag (2 motki po 2,5 i 1 dag z trzeciego moteczka) moherkowego fioletu Extra Klasse Zitrona nr 4500 (100% Moheru),

Druty:  nr 4.

30 komentarzy:

  1. W końcu pokazałaś to cudo,o którym słyszałam tyle słów zachwytu. Jest śliczny,zwiewny,kolorowy.Wprost emanuje swoją lekkością.Piękny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, dzięki z tyle miłych słów, fajnie,że się podoba. Całuski serdeczne!

      Usuń
  2. Przepiękny jest ten sweterek,fajne kolory:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i za wizytę u mnie. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ślicznie się prezentują oba tęczowe sweterki:) włóczka jest bardzo puszysta i na pewno ciepła:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę, więc szybko zrobić też dla siebie, bo Jola twierdzi,że grzeje jak piecyk. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Piękne sweterki !Oba !I do tego leciutkie ,szkoda że ja źle znoszę moherek ,są cudne !Pozdrawiam ,Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się przeskoczyć łaskotania moherku, ale cieplutki i lekki jest na pewno. Dziękuję za miłą wizytę!

      Usuń
  5. Ładnie wygląda. Sama bym chciała takie lekkie, miękkie i ciepłe coś ;)
    Pozdrawiam ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyda się przyda jeszcze w tym sezonie. Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  6. Piękne kolory i w sam raz na zimę:) Zazdroszczę Wam takiego wspólnego dziergania:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, fajnie tak razem. Konsultacje i poganianki, a potem konfrontacja. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. Sweter sam w sobie prosty, ale odpowiednio dobrane kolory sprawiły, że stał się elegancki, wyjątkowy i oryginalny. Wspólnego dziergania też zazdroszczę.
    Zimowo pozdrowionka przesyłam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusiu, takie dziewiarskie wsparcie jest bezcenne. Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  8. Pięknie wyszedł i te kolorki... marzenie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, tylko ten zestaw kolorów mi się podoba ze wszystkich fantastików. Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  9. Ale Cudeńka! Przepiękne kolory! I jaka klimatyczna biblioteka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, fajnie,że Ci się u nas podoba. W tle zbiory specjalne: filmy, muzyka i audiobooki. Dla przeciwwagi nasze robótki. Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  10. Niewiarygodnie wydajna włóczka. Piękne kolory.
    Wspólne dzierganie to ogromna frajda :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam włóczkę, szczególnie tę Fantastico od Mondiala! Dziękuję i też pozdrawiam!

      Usuń
  11. Sweterek jest śliczny, takie zestawienie kolorów dużo daje ;) Ten odcień fioletu omijałabym dużym łukiem ;) ale z tęczową włóczką... powala :)
    Pozdrawiam cieplutko Gabi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Monika, kolorki bajecznie dobrane w tym melanżu. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  12. Oba sweterki urocze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Aga, a teraz robię trzeci dla siebie, zobaczymy jak wyjdzie. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Piękne sweterki Gabrysiu. Chyba sama się skuszę na taki puszek:-). Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się Elu kochana, to ciepłe miękkie i bardzo milusie jest! Pozdrawiam cieplutko i ściskam serdecznie!

      Usuń