czwartek, 7 sierpnia 2014

LETNIE BLUZKI, KOLCZYKI I SPOTKANIA ROBÓTKOWE


Dzisiaj duuuużo zdjęć, ale wszystko robótkowe, tak jak powinno być na GABIDRUCIE:
Lato jest chwilami gorące, więc najlepiej ubierać letnie bluzeczki zrobione z lekkich i przewiewnych włókien. Wracając z Bielan wstąpiliśmy po drodze do uroczych Krzeszowic, gdzie w pięknym parku pozowałam do zdjęć w jednej z moich ulubionych, letnich bluzeczek. Podpatrzyłam ją u Beatki. Jej wersja mnie zachwyciła, więc DRUTY W DŁÓŃ! Na Jej blogu MÓJ ROBÓTKOWY ŚWIAT znalazłam wskazówki jak dotrzeć do wzoru.




WZÓR: z bloga Beatki Mój robótkowy świat
WŁÓCZKA: Sonatka 22 dag
DRUTY: Addi nr 3

A teraz AŻUROWE FALE.Najpierw zrobiłam sobie fajnym wzorkiem bluzeczkę z Bambuska Alize, tego grubszego. Wzorek okazał się idealny na rozwijanie kolorów melanżowej włóczki, a włókno bambusowe idealne i chłodzące na gorące dni. Robiłam od dołu, osobno tył i przód, żeby paski koloru były szersze. Nabrałam na druty nr 4 po 84 oczka na tył i na przód. 
WZÓR: ażurkowe fale z Sandry nr 6/20011, model 25 zmodyfikowany
WŁOCZKA: Bamboo Alize 30 dag
DRUTY: Addi nr 4

Bardzo lubię ten wzorek, więc wykorzystałam go po raz kolejny i zrobiłam sobie drugą bluzkę z nieco cieńszej włóczki. Nabrałam na druty 3,5 po 94 oczka na przód i na tył. Rękawki robiłam od góry.Starałam się tak robić, żeby fale koloru łączyły się na bokach.

WZÓR:  ażurkowe fale z Sandry nr 6/20011, model 25 zmodyfikowany
WŁÓCZKA: Bella Alize 20dag
DRUTY: Addi nr 3,5

Moje bluzeczki spodobały się Ani, więc zrobiłam i dla niej. Powstał z cieńszej włoczki, więc tym razem nabrałam na druty nr 3 po 104 oczka na tył i na przód. 
Ania w nowej bluzeczce i chabrowych różyczkowych kolczykach

Na spotkaniu robótkowym z Kasią, też w nowej jedwabnej bluzeczce z jedwabnej Maharaja Silk.
Wykorzystała 1 motek 100g/730m na drutach nr 2

WZÓR: ażurkowe fale z Sandry nr 6/20011, model 25 zmodyfikowany
DRUTY: bambusowe nr 3

Zrobiłam Ani bluzeczkę i zrobię dla Niej kolejne! Zobaczcie jakie piękne kolczyki dla nas robi. Zarówno frywolitkowe jak i z kamyczków.To prawdziwa artystka!


A tutaj Jola i Agusia na letnim spotkaniu robótkowym prezentują bambuskowe szydełkowe wdzianka.


Moje najpiękniejsze różyczki frywolitkowe zrobione przez Anię

Róże w lawendzie

Svarovski, krysztalki, koraliki dmuchane i opale zamieniają się w Ani raczkach w dzieła sztuki jubilerskiej

Wszystkich, którzy wytrwali dzielnie do końca pozdrawiam druciarsko!!!!!!

15 komentarzy:

  1. Gabrysiu prześliczne są twoje bluzeczki. Kolorowe, nieco szalone jak lato. Rzeczywiście to fajny wzorek na melanżową włóczkę - ładnie "skręca" kolorki. Bluzeczka z sonaty, to już inna opowieść. Jest oryginalna i bardziej elegancka. Ślicznie w niej wyglądasz. A ja na przekór pogodzie dłubię kolejną parę rękawiczek;) pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, dziękuję za miłe słowa. Uwielbiam takie bluzeczki, mam ich mnóstwo i całe lato w nich paraduje. Każda robiona bluzeczka jest dużo "chłodniejsza" niż koszulki i bluzki szyte z materiałów.Obserwuję i podziwiam Twoję rękawiczki i chyba znowu zakupię kolejną Ingę. Te kaczeńce są cudne i rękawice też!!!!

      Usuń
  2. Jakby to powiedział Pawlak "Z diabłem dziergała?" Gabrysiu , Ty chyba dziergasz przez sen, wszystkie Twoje rzeczy są absolutnie fantastyczne, pierwsza , brązowa bluzeczka jest bardzo szykowna i wspaniale się prezentuje. Dziewczyny , czemu tak daleko mieszkacie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiolu,nie wiem czy z diabłem,ale na pewno z literatur~ą sensacyjno-kryminalną. Ta brązowa rzeczywiście jest szykowna. Spokojnie nadaje się na wizytowe występy.Ja też żałuję,że tak daleko mieszkamy. Dla Was Wszystkich jest miejsce w naszym robótkowym kółku. Spotkania naszej wesołej grupy pomagają nam żyć i bardzo inspirują.A jakby jeszcze w Twoje piękne strony było blisko to byłabym nad jeziorami bardzo często. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Wytrwałam do końca??? Chcę jeszcze!!! Każda bluzeczka jest zachwycająca,olśniewająca! Niby wzorek ten sam,ale każda w swoim rodzaju. Zdjęcia w uroczych plenerach. Oj,kusisz,Gabrysiu,kusisz...Buźka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałam dodać słówko o kolczykach-prześliczne i pewnie masz parę w każdym kolorze? Ale jak tu się nie oprzeć pokusie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, oczywiście do każdej bluzeczki mam kolczyki i nierzadko coś na szyję. Tak to jest jak się wytwarza i zgarnia wszelkie rękodzieła. Nie opieraj się pokusie tylko dziergaj.Lepiej wykorzystać tę energię na dzierganie i kupowanie włóczek....Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Bluzeczki przepiękne ale ta pierwsza całkowicie podbiła moje serce ! Niestety daleko mi do takich umiejętności więc będę się tu "napatrywać" na Twoją do woli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Molly, to wbrew pozorom bardzo łatwa do zrobienia bluzeczka. Robi się ją od góry. Wzór jest tak rozpisany,że sama się kształtuje i nie Trzeba kombinować, bo oczek przybywa tam gdzie powinno. Jest efektowna i fajnie się ją nosi. W razie problemów chętnie pomogę. Nie bądź taka skromna, ja też podziwiam Twoje dzieła i wiem,że są śliczne i wypracowane.Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Ale cudności nam tu pokazałaś. Pierwszą bluzeczkę dziergałam już jakiś czas temu, zmieniłam tylko dekolt, coby nie wodzić na pokuszenie:-). Wyglądacie dziewczyny kusząco:-) Uściski dla Was wszystkich. I...proszę o więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, dziękuję za miłe słowa. Przy okazji pochwal się swoją wersją bluzeczki! To nie jest mój najnowszy udzierg, ale nie był prezentowany na blogu. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Bardzo ladne bluzeczki, a Twoje tempo dziergania... niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za miłe słowa, ja to uwielbiam na prawdę, a szafa pęka w szwach!

    OdpowiedzUsuń
  9. te bluzeczki to będzie chyba nowy modowy trend w bibliotece - taki Wasz "znak rozpoznawczy" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie, kolorowo i optymistycznie. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie po garść inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń