piątek, 2 maja 2014

KAŁUŻOWE SWETERKI Z JUSTY

Bardzo mi miło, że do mnie zaglądacie, ja też ciągle buszuję po Waszych blogach by podziwiać i szukać  inspiracji do kolejnych udziergów. Dzisiaj prezentuję wykonane niedawno moje kolorowe sweterki z cudownej Justy zakupionej w WŁOCZKACH WARMII. Włóczka ta to 100% wełna. co przy takich swetrach ma ogromne znaczenie. Akryle tak nie falują, a Justa układa się pięknie i te pyszne kolorki. Już jak robiłam rudego z Justy 008  to zakupiłam szmaragdową 014. Inspirację i opis wykonania swetra znalazłam na blogu Swetry Doroty. Robiąc z Justy po raz pierwszy, miałam wątpliwości, czy jej lekkie podgryzanie (przed czym ostrzegała Pani Asia w opisie włóczki) nie będzie mi przeszkadzać. Jednak podczas prania gotowego wyrobu jak po dotknięciu czarodziejskiej różdżki wełna zmiękła bardzo! Szmaragdowy nosiłam już na bluzkę bez rękawów i wcale mi nie przeszkadza choć należę do wrażliwych.



RUDY jest grubszy, bo robiłam go na drutach nr 7 z dodatkiem moherku Fonseca, odpowiednio dobierając jej kolory do Justy.

Wzór: z bloga Doroty : TUTAJ
Włóczka :  Justa 008 - 3 motki (30 dag) i 5 motków moherku Fonseca  (3 oliwkowe i 2 rude)
Druty: Addi nr 7, oraz nr 4.5 na pliskę
Koło robiłam aż do 23 oczek w każdej 1/8 koła, wtedy zostawiłam dziurę na rękaw. Kontynuowałam kolo do 43 o. w 1/8.




Rękawy metodą magoc loop na dwóch zestawach drutków z żyłką na 47 oczek. Robiłam prosto ujmując kilka razy by przy manszecie były węższe. Na pliskę nabrałam 17 oczek na druty nr 4,5.




 SZMARAGDOWY zrobiłam z samej Justy żeby zmieścił się pod kurtkę bo Rudy to wiosenna odzież wierzchnia, dzięki moherkowi bardziej przytulaśna.
W przeciwieństwie do RUDEGO, dodając oczka na formowanie koła nie przekręcałam ich, aby osiągnąć dekoracyjne dziureczki.

 Koło robiłam aż do 27 oczek w każdej 1/8 koła, wtedy zostawiłam dziurę na rękaw. Kontynuowałam kolo do 49 o. w 1/8.

Rękawy metodą magoc loop na dwóch zestawach drutków z żyłką na 55 oczek. Robiłam prosto ujmując kilka razy by przy manszecie były węższe. Na pliskę nabrałam 17 oczek na druty nr 4. 

Wzór: z bloga Doroty : TUTAJ
Włóczka :  Justa 014- 3 motki (30 dag) 
Druty: Addi nr 5, oraz nr 4 na pliskę

Obydwa sweterki są noszalne i świetnie się sprawdzają. Noszę je zamiennie nadążając za kapryśną wiosenną pogodą. POZDRAWIAM DRUCIARSKO i zachęcam do drutkowania!


17 komentarzy:

  1. No i jak takich swetrów nie pokazywać no! Idealne do cieniowanych włóczek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolinko, nie ukrywam,że prezentuję je dzięki Tobie, bo się zastanawiałam czy warto marcowe udziergi pokazywać.Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do swetrów z koła przymierzam się od pewnego czasu i dzięki Tobie chyba wreszcie dojrzałam do decyzji :)). Mam w planie właśnie taki grubszy sweter z wełny łączonej z moherkiem... ale pewnie na jednym nie poprzestanę :). Ten fason i układ kolorów jest bajeczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ja nie poprzestałam na jednym i nie żałuję.Jak już się złapie o co chodzi z tym kołem to kręci się cudnie, a myśli biegną do kolejnych kolorowych moteczków. Zrób sobie koniecznie, bo w naszym klimacie przydadzą się całorocznie.Podrawiam!

      Usuń
  4. Oba sweterki wspaniałe! Proponuję resztę udzierganych rzeczy wyjąć z szafy , obfocić i czekać na pochwały, Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet są obfocone, a ja mam na prawdę dużo bo dziergam jak szalona, przy tym jestem swoja ulubioną modelką to najczęściej sobie coś kręcę.Pozdrawiam majowo!

      Usuń
  5. Gabrysiu sweterki śliczne i chyba też taki chce .Kołowce królują na blogach to ja nie mogę się wyłamywać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się co wyłamywać bo potrzeba jest nagląca. Sama widzisz jaka pogoda za oknem, a w takich bajecznych kolorkach to szarości i deszcz nie straszne.Ja długo zwlekałam ale jak przymierzyłam zrobiony przez Jolę - Bajkowe koronki to od razu zaczynałam Rudego.Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Kolorki piękne :) Swetry z koła robi się szybko, nosi się miło, więc warto mieć taki udzierg w swojej szafie. Popieram Wiolę, pstrykaj fotki i chwal się :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jeszcze popstrykam jak tylko pogoda pozwoli. Cieszę się, że do mnie zaglądają zapalone dziewiarki i artystki, a Twoja torebka jest super! czekam na kolejną, teraz mając bloga łatwiej mi wszystkich ulubionych obserwować.Pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
  7. Widziałam oba sweterki na właścicielce, wygląda w nich pięknie - domagamy się zdjęć na "ludziu" i jeszcze więcej Twoich prac Gabi. Pokazuj co masz w szafie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia na ludziu też będą, obiecuję! A Ty Jolu najlepiej wiesz ile jest swetrów w mojej szafie, a kolejne się robią.Wrzuć też na bloga swojego kołowca w wiosennej scenerii! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu, zachęcam do udziergania bo fajnie się prezentują.

      Usuń
  9. Przepiękne, u mnie na drucikach też króluje kolowiec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, z niecierpliwością czekam na efekty. Myślę,że się przyda i polubisz kołowe sweterki. Pozdrawiam majowo

      Usuń