środa, 11 lutego 2015

MIGDAŁOWY, LUTOWY KOMPLET

Ten post dedykuję mojej Kochanej Lucynce, która jest uziemiona po narciarskich szaleństwach
Szybkiego powrotu do zdrowia życzę!

Jak tylko zobaczyłam kolejną kombinację Migdał na e-dziewiarce to wiedziałam,że odgapię. Migdał bawi się wzorami i kolorami w artystyczny sposób, podziwiam jej piękne udziergi. Długo trwało dobieranie włóczki i obmyślanie jakby to zrobić, ale jest. Moja wersja nieco się różni od oryginału, ale przecież o to chodzi,żeby wnieść coś swojego do rękodzieła.Komplet nie jest dla mnie, co widać wyraźnie po rozmiarze czapki, tylko dla mojej koleżanki Romy.

Czapkę zrobiłam wzorem francuskim, na 100 oczek. Po dwa okrążenia kolorem beżowym i melanżem. Początkowy pas kilkunastu cm robiłam na drutach nr 2,5, żeby było ciepło w uszka, bo włoczka dość cienka jest. Dalej już do końca na 3,5, nieco ją poszerzyłam dodając równomiernie kilkanaście oczek. Wykorzystałam pomysł Migdał na ciekawe zakończenie czapki ozdobnym pierścieniem. Wykonałam go ujmując dużo oczek w jednym rzędzie. Dalej ok 5 cm prosto i wywinęłam na wierzch upychając pod niego marszczenia czapki.
Szal plotłam w kawałkach,żeby uzyskać szersze pasy poszczególnych kolorów melanżu. Pasy boczne mają po 32 oczka, przerabiałam je na drutach nr 4 wykonując jasną włóczką dwa rzędy (o.prawe po prawej, a o. lewe po lewej. Kolejne 4 rzędy włóczką melanżową: pierwszy rząd (prawa st.) to o. prawe; drugi rząd (lewa str.) też o. prawe; trzeci (prawa str.) o. lewe; czwarty (lewa str.) o. prawe i teraz znowu jak wyżej powtarzamy operację z jasną włóczką i powstają fajne paseczki. Pasy te robiłam z beżowego Cashmere Gold Madame Tricote i melanżu rudości Trekking Color Zitron.
Pas środkowy z warkoczem to 28 oczek (w tym 12 o. to warkocz), przerabianych samą tylko włóczką Merino Gold, bardzo fajną i mięciutką o satynowym połysku i przyjemnym splocie.Trudno było się zdecydować jak wykończyć szal. Myślałam o oczkach rakowych jak u Migdał. Na koniec jednak nabrałam wokół oczka i wykończyłam brzegi i-cordem, filmik u Dropsa.
Wymiary szala to ok 145/45 cm.






Zdjęcia robione przed spacerem, więc Safirka zniecierpliwiona






I TO BĘDZIE MOJA CZAPKA LUTOWA


Szczegóły techniczne:
Wzór: wariacje własne na bazie  kombinacji Migdał
Włoczka: 20 dag (2 motki)beżowej Cashmere Gold Madame Tricote 55% wełna, 5% Kaszmir, 40% akryl (320m/10dag) i 20 dag (2 motki) melanżu rudości nr 538 Trekking Color Zitron. 75% wełna superwash,
              25% poliamid (420m/10 dag)
Druty: Czapka nr 2,5 i 3,5. Szal nr 4.

30 komentarzy:

  1. Komplecik rewelacja. Szal mnie bardzo zaciekawił, ale i ta cieniowana włóczka. Od razu sprawdziłam czy jest w innych kolorach.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, włóczka jest świetna.Robiłam z niej sweter dla siebie i dla mężą. Fajnie się noszą i w praniu nie tracą walorów.Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Jestem ogromną fanką Migdałowych udziergów. Są niepowtarzalne i od razu wiadomo Kto jest ich autorką.
    Twoje wariacje na temat Migdałowego otulacza są cudne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Wiolu. Migdał to artystka i warto Ją naśladować. Choćbym myślała tysiąc lat, czegoś takiego bym nie wymyśliła. Co innego zrobić! Pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
  3. Przecudny komplet Gabrysiu. Podziwiam za dokładność i cierpliwość. Kolory- rewelacja. Gorąco Cię pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, też ściskam serdecznie i pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
  4. Przecudna kolorystyka ! Szal wyjątkowy, świetnie pomyślany i perfekcyjnie zrobiony, czapka jest świetnym uzupełnieniem. Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusiu,dzięki za uznanie. Pozdrawiam bardzo serdecznie!

      Usuń
  5. Komplet jest fajny a pas warkoczowy w szaliku pasuje idealnie:) pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Tę włóczkę na warkocz dobierałam w pasmanterii, żeby pasowała do melanżu, nie odważyłam się dopasować wirtualnie. Pozdrawiam drutkowo!

      Usuń
  6. No to się Gabrysiu napracowałaś. Komplet przecudowny :) Ładnie dobrane kolorki :) Nic tylko się opatulać. A koleżanka powinna być bardzo zadowolona :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Martuś, koleżanka zadowolona i ja też. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. Takiego pompona jeszcze nie widziałam - sprytny. Tak w ogóle to jedne z moich ulubionych kolorków takie tofi-kawowo-miodowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda fajnie, trochę jak rodzaj koka. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Piękny komplet! Ciepłe, fantastyczne kolory! Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, długo dobierałam kolory,ale udało się dobrze trafić. Pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
  9. Pompon the best !!! Bardzo oryginalny szal, no i świetnie dobrałaś kolorki. Super komplecik :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaronko, dziękuję za uznanie, trochę odgapiłam od Migdał. Fajnie czerpać pomysły z naszego włóczkowego mikrokosmosu. Pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
  10. Zdolniacha jesteś!!!! Śliczny komplecik wyszedł i bardzo Ci w nim do twarzy. To są Twoje kolory:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, wprawdzie komplecik nie dla mnie, ale też mi się podoba. Pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
  11. Szal jest iście królewski. Gratuluję pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale biorę komplement za wykonanie, bo pomysł odgapiony od Migdał. Pozdrawiam drutkowo!

      Usuń
  12. Safirka po prostu chce pożyczyć Twój komplecik, bo jest idealnie w jej kolorystyce! :D I wcale się nie dziwię, każdy by chciał nosić takie śliczności. Piękne zestawienie kolorów i mistrzowskie wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, dziekuję bardzo za uznanie i za miłą wizytę na moim blogu. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  13. Witam Cię serdecznie - ależ ja się cieszę, że mogłam Cię zainspirować moimi udziergami!
    Fantastyczny komplet w pięknym zestawie kolorystycznym ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jazda, nie spodziewałam się,że mnie znajdziesz. To ja bardzo dziękuję za inspiracje. Jesteś prawdziwą artystką. Cudowne rzeczy tworzysz i uwielbiam Twoją zabawę kolorami i wzorami. Podziwiam! Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam druciarsko!

      Usuń
    2. Tak mnie sympatycznie zaskoczyłaś wpisem pod moją pracą, że pędziłam na Twoją stronę i jestem! Jak już wiem gdzie, to pewnie częściej będę wpadała. Jeszcze raz gratuluję i życzę miłego i twórczego dziergania - pozdrawiam ;)

      Usuń
  14. Wspaniały komplecik Gabrysiu a ten szal bardzo oryginalny:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O tak, Migdał potrafi zadziwić, ale i Ty Gabrysiu tworzysz piękności. Dzisiejszy komplet jest super. Niby taki sam jak Migdał a jednak trochę inny :) I o to chyba w tym naszym dzierganiu i blogowaniu chodzi, aby czerpać inspiracje i zadowolenie z tego co się robi.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń