piątek, 28 kwietnia 2017

PATRIOTYCZNIE - SEMELE BIAŁA i CZERWONA

Mimo, że pogoda za oknem sprawia,że czujemy się jak w Krainie Deszczowców to przed nami Majówka. Trochę się obawiam,że jak tak dalej pójdzie to w końcu zaczną nam rosnąć błony między palcami, będziemy musiały zmienić technikę trzymania drutów, a zwłaszcza ciągnięcia nitki.

Póki co patriotycznie, w końcu 2 maja to Dzień Flagi a 3 Maja jeszcze bardziej Narodowo świętujemy! Z tej okazji u mnie już dzisiaj biało-czerwono!

Do tego projektu wykorzystałam bardzo fajny, znany wzór Semele. Przerobiłam z przyjemnością
4 motki białej alpaki dropsowej na ten sprawdzony i efektowny szal. Czerwona powstała z niecałych 4 motków Baby Supremo z Włóczek Warmii. Tym razem Semelki w kolorach narodowych z okazji biało- czerwonych świąt.






Robiąc białą źle obliczyłam możliwości zużycia włóczki i brakło mi na jeden listek. Początkowo przyjęłam to spokojnie....


Gorzej było jak w przepastnych zapasach mimo trzech różnych alpakowych bieli nie było tej właściwej... Wykonałam telefon do przyjaciela, ale Jola też nie miała. No cóż, trzeba było zrobić krótszy szal. Musiałam spruć prawie połowę,żeby zachować proporcje....


A tak mało brakło przecież pilnowałam,żeby w połowie roboty mieć połowę włóczki....




I jeszcze Semellllle w moim obiektywie, a skarpetka jako bohaterka drugiego planu








A teraz czerwona przed blokowaniem. Jakby ktoś miał wątpliwości, czy warto blokować to nasza Korespondentka wojenna świetnie opisała ten proces na swoim blogu.


Na macie w oczekiwaniu na potraktowanie na mokro i ostrymi szpilkami. Moja mata to puzzle piankowe dla dzieci. Mam dwa komplety (po 19 zł za komplet) każdy po 4 puzzle 50/50cm, zakupiłam jakiś czas temu w sklepie internetowym-Krasta .


Tak prezentuje się czerwona "bez włosków" z Baby Supremo. Czerwona włóczka, zakupiona
w sklepiku Asi-Włóczki Warmii to wełna merino, niezwykle delikatna i bardzo miękka. Asia ma też w ofercie tę samą wełnę farbowaną ręcznie- to Mirella. Mam spory zapas zachomikowany.






I to nie jest moje ostatnie słowo na temat Semelli, bo uwielbiam ten wzór i szal jest fajny na prezent!

Szczegóły techniczne:
Wzór:  Semele by Asa Tricosa
Włóczka: * na białą : 4 całe motki (4x50g) Alpaki Drops 1101 (100% alpaka, 334 m/10 dag)
                 * na czerwoną niecałe 4 motki  Baby Supremo nr 16 w odcieniu- burgund
Druty: całość na nr 4



23 komentarze:

  1. Piękne są te szale. Delikatny wzór ma wiele uroku. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Telefon do przyjaciela był, pół na pół było, a teraz pytanie do publiczności ;)
    Piękne i jeszcze na dokładkę patriotyczne chusty :)))
    Za każdym razem mnie zadziwia efekt po blokowaniu, bo wcześniej to te rzeczy takie wymemłane a potem cudne.
    Miłego weekendu Ci życzę Gabrysiu :) (lecę się pakować)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko, a swoją drogą to jestem bardzo ciekawa, w jakim kierunku odleciałaś ze swoją robótką. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Piękne chusty. Sama przymierzam się do tego wzoru już kilka lat, może w końcu się uda. Dzięki za namiar na puzzle. Ja do tej pory używałam piankowych z cyferkami, ale prawdę mówiąc nie znoszę tych ciągle wypadających cyferek podczas składania i rozkładana puzzli. Jednolite są zdecydowanie lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puzzle bardzo się przydają, poprzednio rozkładałam na ręcznikach i to nie było fajne.Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  4. Cudne! Urzekł mnie ten piękny wzór i perfekcyjne wykonanie:) Pogodnego weekendu Ci życzę i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiosna pewnie niedługo podeśle nam lepszą temperaturę, ale póki co takie piękne szale otulą i pogrzeją. Kiedy włóczki braknie to jest ból. Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szale cały czas w użyciu, coraz trudniej uwierzyć, że ciepło będzie. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Uwielbiam Semele :)
    Twoje patriotyczne wersje są idealne!
    Mnie podczas dziergania drugiej Semeli zabrakło włóczki na trzy ostatnie rzędy... Zmniejszyłam listek;)
    ... prawie zawału nie dostałam!;)))
    Pozdrawiam wiosennie i cieplutko! Na przekór aurze:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak braknie włóczki to ból jest, znowu go doświadczam. Pozdrawiam pięknie!

      Usuń
  7. Obydwie są piękne jeszcze nie pokusiłam się o jej wydzierganie ,ale za to podziwiam Twoje .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Tu nic innego nie można rzec jak tylko to, że obie są idealne. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne a ja jej nie mam na stanie, wzór leży i czeka :( oj oj ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne szale:) Podchodziłam do tego wzoru kilka razy ale coś źle robiłam bo nie wychodziła mi bordiura:( Gdzieś coś nie doczytałam pewnie a potem się wkurzyłam i teraz tylko podziwiam u innych:) Ale takie liście w ognistej zieleni to mi się marzą...:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne są te chusty!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Obie chusty piękne a emocje związane z brakiem włoczki na końcówkę projektu znam z własnego dziewiarskiego podwórka, to bardzo frustrujący moment jak włoczka się kończy a na schemacie jeszcze kilka rządków do zrobienia ;. Pozdrawiam serdecznie i słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne, czerwona mnie urzekła, lubię te kolory. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Semele piękne. W każdym kolorze pięknie się prezentują. Zrobiłam już trzy. Bardzo je lubię. Wzór w każdej grubości włóczki pięknie się prezentuje.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne i patriotyczne! Nie dziwię się, że Ci się podoba ten wzór :) A tej białej, to rzeczywiście szkoda trochę było pruć...

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne ! Obie są śliczne ale podoba mi się zwłaszcza ta biała :) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczne chusty. Zapraszam po włoczki na nowe pomysły do Sklepu Zeberka

    OdpowiedzUsuń