sobota, 28 października 2017

W KOLORACH MAGDALENY

Już kiedyś pisałam o mojej zdolnej koleżance robiącej i sprzedającej biżuterię. Na pewno się domyślacie,że wzajemnie się inspirujemy i wymieniamy rękodziełami. Ja zawsze jestem obwieszona biżuterią od Magdaleny, jest tutaj (klik) na Kolorowej Wyspie. Magda chętnie otula się w moje wyroby drutkowe.

Podobnie jak ja, uwielbia kołowce:





i kołowce Pole też...
O moich kołowcach Pole pisałam też tutaj (klik)


naszyjniki mojej produkcji też pasują do wełenkowych wdzianek








A z "resztek" powstała bluzka, mogłabym powiedzieć,że trzy bluzki, bo za trzecim razem trafiłam
z rozmiarem Magdaleny i posiadanymi zasobami włóczki, której ostatni moteczek dokupiłyśmy
w Pasmanterii Kam Art.
I po tych perypetiach (czyt.prucie wszystkiego), zauważyłam,że taka bluzka musi mieć kształt kwadratu, to wtedy dobrze się układa, ponieważ rękawy są po przekątnej, proporcjonalnie.


zwróćcie uwagę na precyzyjnie dobrane kolczyki



Robiłam jak już wspomniałam ze wzoru Kasi - Wydziergane.
Jest tam dokładny opis i stosowny schemacik. DZIĘKUJĘ KASIU !!!!!

Jakby ktoś chciał szczegółowiej o bluzce Magdaleny, to nabrałam 193 o. na druty nr 4,5. Otwór na rękę na ponad 15 cm, W pionie i w poziomie bluzka mierzy ok. 55 cm, do tego 12 cm pasa plisy dolnej. Otwór na głowę to zamknięte 93 o i ramię to zszycie po 50 o. Pod drugą ręką łączyłam krichnerem 40 o.Po połączeniu w okrążenia dołożyłam w miejscu łączenia 3 o.


Szczegóły techniczne kałużowego kołowca z wełny:
Wzór kałużowego swetra z Bloga Swetry Doroty;
mój rozkład oczek opisałam tutaj (klik)
Włoczka: 30 dag, (3 motki) wełny Justa (100%wełna) z Włoczek Warmii (350 m/ 10 dag)
Druty: nr  6 i 5

Szczegóły techniczne kołowca Pole :
Wzór: Wzór:  Pole Joji Locatelli na Raverly
Włóczka: 30 dag, (3 motki) Cotton Gold Batik Design (55 % bawełna, 45% akryl) (330 m/ 10 dag)
Druty: nr  4,5 i 5

Szczegóły techniczne bluzki skośnej :
Wzór: Sukienka dla leniwca z bloga Kasi-Wydziergane + modyfikacje własne

Włóczka: 2 motki (20 dag) Cotton Gold Batik Design (55 % bawełna, 45% akryl) (330 m/ 10 dag)
Druty: nr 4,5


11 komentarzy:

  1. Dziergasz jak szalona:) Wszystkie mi się podobają:) Ostatnio jestem zachwycona cardiganami z rosyjskich stron robionymi zwykłym francuzem i kto wie, czy takiego nie zrobię:) Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. sporo tego :) kołowca nie posiadam na stanie i nadal jestem pełna obaw czy taki krój mi przypasuje, ale podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne dzianiny w pięknych kolorach. Kołowiec znany jest mi tylko z pisma obrazkowego ze stron moich zdolnych internetowych koleżanek. Co dziewiarka to inne ulubione fasony. Ślę serdeczności 🌺🌸🌼🌻😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Gabi super sweterki! Nie dziwię się, ze Magdalena wygląda na zadowoloną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gabrysiu, ukośnik jest cudny, taki dopieszczony, pięknie dobrałaś kolorki:)
    Biżuteria przecudna, szczególnie zachwycił mnie naszyjnik z turkusami, lubię takie klimaty:) Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gabrysiu,przepiękne są te kołowce:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Gabrysiu, śliczny kołowiec i skośny sweterek. A pewnie największy skarb to zadowolenie właścicielki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie dzisiaj u ciebie! Cudne w wykonaniu i w kolorach robótki. kołówce świetne, ale mi najbardziej podoba się ostatni. Dzięki za rozpisanie go. Pewnie skorzystam z informacji.
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Te kołowce zachwycają i zachwycają! I jakie kolory piękne :) Bluzeczka niezwykle pomysłowa. A ja sobie uświadomiłam, że jakoś nie przywiązuję wagi do biżuterii a ona przecież tak ślicznie dodaje uroku! Chyba zajrzę na wskazaną przez Ciebie, Gabrysiu, stronę :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten pierwszy sweter jest po prostu przepiękny!! Od razu widać, że jest idealny na jesienne dni! JA własnie złożyłam zamówienie w moim ulubionym sklepie welnabawelna.pl i jak tylko przyjdą nowe włóczki to biorę się za nowe skarpetki i zimowe zestawy, czyli swetry, szaliki, czapki i rękawiczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne "Pole". Nie mam jeszcze. I na pewno zrobię, bo ma fajną formę :)

    OdpowiedzUsuń