piątek, 16 października 2015

PAŹDZIERNIKOWE KOLOROWE POPPY

Są takie wzory, które wykorzystuje się wielokrotnie. Dla mnie takim wzorem jest makówka-Poppy. Kilka zrobiłam dla siebie, a kolejne dla koleżanek i rodzinki, zachwyconych moim nakryciem głowy. Poppy to czapka stworzona do włóczek melanżowych. Piękne przejścia koloru, przedzielone żeberkami i ozdoba z boku sprawiaja,że czapka jest bardzo oryginalna. przypomina mi klimaty lat dwudziestych. Najfajniej wygląda z grubszej włóczki, tak 200 m w 10 dag. Np. Magic Yarn Artu, czy Padisah Himalaya.
Uwaga! Będzie duużo zdjęć!


Suszę mój pierwszy własny lawendowy plon. Przyda się do zapasów włoczki. 
W tym czasie na drutkach akurat mam lawendowo-melanżową poppy z Magica



CZAPKI PAŹDZIERNIKOWE


Poniżej moja pierwsza Poppy z Padisaha Himalaya (z wyraźnymi śladami częstej eksploatacji w poprzednich sezonach).
Zmodyfikowałam wzór i gęściej robię żeberka z oczek lewych.



Kolejna powstała według oryginalnego wzoru bez modyfikacji. Żeby coś zmienić dodawałam różne ozdoby.




A potem były następne...



Jedną z nich już Wam prezentowałam. Taka trochę hinduska, noszę ją tak jak leży, więc trochę inaczej niż pozostałe Poppy. W planie mam kolejne wariacje na temat...


Teraz kręcę kolejną w kolorach jesieni.

I co się stało-  jazda na pamięć. Zamiast przetrzeć oczka i spojrzeć na pasek na włóczce zaczęłam robić kolejną Poppy jak zwykle, z Magica, na 37 oczek. Czytałam sobie i robiłam.Poszło dziwnie szybko, ale akcja książki też wartka bardzo. Jak przyszło do nabierania oczek ściągacza okazało się,że to czapka na małą dziewczynkę. Zaczęłam szukać przyczyn, liczyć oczka...Okazało się,że na drutach mam Magic Fine. Niby nic, a czyni wielką różnicę. Prucie i nowa czapka na więcej oczek!
Ale jest i pozytywna sprawa. Przy okazji nauczyłam się nowej metody na rzędy skrócone. Gorąco polecam, tutaj filmik : German Short Row.
 

I moje własne Poppy na ludziu. Uwielbiam ten fason!


 Z jesiennym ogrodem w tle






Szczegóły techniczne kolorowych Poppy:
Wzór: Poppy by Justine Turner, a tutaj polskie tłumaczenie Poopy- wg Effci 
         i kwiatuszek- wzorek na kfffiatki 
Włóczka:  Magic Yarn Art (100%wełna, 200m/10dag), niecały motek
Druty: nr 5

A tak w ogóle to pomysł Oli na robienie czapek prze cały rok to strzał w dziesiątkę. ja mogę tak jeszcze długo. Szkoda,że to już koniec. Fajnie było oglądać Wasze czapeczki i czerpać inspirację, by samej takie zrobić. Tysiące wzorów i kolorów, a najpiękniejsze to te własne, jedyne . Dziękuję wszystkim, którzy tu zaglądają obejrzeć czapki i zapraszam, bo lubię jak mnie odwiedzacie!

DZIĘKUJĘ ZA WSPÓLNĄ ZABAWĘ !
BYŁO WEŁNIŚCIE KOLOROWI I CZAPKOWO !
TAK TRZYMAĆ !

36 komentarzy:

  1. Wszystkie piękne. Nie umiałabym wybrać tej właściwej, chociaż kolorystycznie najbardziej skłaniałabym sie do tej, która masz na głowie na pierwszym zdjęciu. ,,Zappopowałaś" nas wszystkie Gabi:-) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, poppy to mój ulubiony model. Ja też najlepiej lubię tę, która Ci się najbardziej spodobała. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  2. Piękne czapki, wspaniała kolekcja :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgosiu, to duża kolekcja i ciągle rośnie. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Ależ ''poppowo'' tutaj:).. wszystkie są piękne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dzięki Krysiu, staram się nie wyjść z wprawy.Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Czapki są zachwycająco piękne :) dzięki że podałaś opis bo chcę taką zrobić:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zrobienia, bo opis Effci łatwy, a czapka efektowna! Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dzięki, to model stworzony do melanży. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ale świetna kolekcja i każdy kwiatek inny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Żeby nie by lo nudno! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie są śliczne i ten fason pasuje Ci idealnie:) A małej poppy trzeba było nie pruć bo może jakaś mała dama by się znalazła :) Co do melanżowych włóczek to masz rację - są świetne do tej czapki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Basiu, to racja, ale robiłam z powierzonego materiału, z reszty włóczki komin miał powstać. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  10. Piękną kolekcję czapek posiadasz, na każdy tydzień jesieni ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, kolekcja moja jest bardzo duża, a nie mam garderoby. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Gabrysiu,ile kolorów tyle czapek. Pewnie powstanie jeszcze nie jedna. Są wdzięczne i bardzo kobiece. A kwiatuszki przy czapkach są prześliczne. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, sama wiesz jak to jest, i włóczki nowe przybywają i wzorów tyle,że nie sposób nie próbować nowych modeli i kolorów.Pozdrawiam cieplutko1

      Usuń
  12. Śliczne Poppy. Również je uwielbiam :) A małe i duże dziewczynki wyglądają w nich przeuroczo ;) Również uważam, że cieniowane włóczki nadają się idealnie do tego projektu.
    Pozdrawiam ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Martusiu, to bardzo twarzowy model i dla małych i dla dużych. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  13. Śliczne wszystkie czapki, śliczne kolorki, chyba każda dziewiarka ma choć jedną taką zrobioną. Wysyłam e mail. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, a na maila odpowiedziałam niezwłocznie. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  14. Bardzo lubię ten wzór czapki, a Twoje są cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja też uwielbiam Poppy i co roku kolekcja rośnie. Pozdrawiam drutkowo!

      Usuń
  15. Dziewczyno ale tego nadziergałaś... wszystkie czapki cudne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a mąż mówi,że szafa już trzeszczy po nocach. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  16. Fantastyczna kolekcja :) I jakie twarzowe te Makówki. Super są!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję, to na prawdę fajny wzór. Polecam i pozdrawiam drutkowo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pamiętam jak "chorowałam" na tą czapkę. Jak bardzo bałam się za nią zabrać, bo rzędy skrócone, bo forma jakaś trudna... ale wystarczyło podążać z drutami w ręku za Effciowym opisem i czapka gotowa. Wtedy pierwszy raz robiłam rzędy skrócone :)
    Ty na prawdę jesteś w Poppy zakochana, inaczej nie powstało by ich aż tyle :) Co jedna to ładniejsza :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, podobnie jak dla Ciebie pierwsza Poppy była dla mnie sporym wyzwaniem, ale dzięki effciowemu opisowi poszło dobrze. jednak moje chłopaki mnie skrytykowali,że taki hełmofon czołgisty zrobiłam i jakiś czas leżała.Jak tylko ubrałam, tak nieśmiało to kobitki mnie na ulicy zaczepiały i zachwycały się.Potem robiłam następne i tak do dziś. Całuski serdeczne!

      Usuń
  19. Piękne Poppy, faktycznie batikowe włóczki idealnie pasują do tego wzoru, pięknie wyglądają. Ja również jak babojola mam te same obawy "dziwna forma i rzędy skrócone". Chyba i ja muszę zerknąć do opisu Effci ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale śliczny stos czapek!!! Ten fason wyjątkowo ładnie wyglada. Powinnam spróbowac zrobić czapkę Poppy :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy wzór i piękne czapki :)) Bardzo Ci do twarzy w tych czapkach :)) Może i ja się skuszę ... :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń